OGŁOSZENIE KONKURSU
Ośno Lubuskie, 04 kwietnia 2024 r.
Komitet Organizacyjny ds. Obchodów
900-lecia Utworzenia Diecezji Lubuskiej
ul. Różana 6
69-220 Ośno Lubuskie
www.diecezjalubuska.pl
OGŁOSZENIE KONKURSU
Komitet Organizacyjny ds. Obchodów Jubileuszu 900- lecia Utworzenia Diecezji Lubuskiej ogłasza konkurs fotograficzny,
którego celem jest uwiecznienie materialnych śladów pozostałych po Diecezji Lubuskiej.
Serdecznie zapraszamy wszystkie Parafie naszej Diecezji do udziału w ogłoszonym konkursie fotograficznym.
Konkurs potrwa do końca sierpnia 2024 r. Skierowany do fotografów amatorów oraz profesjonalistów z wszystkich parafii Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej.
Zapraszamy do udziału dorosłych, a szczególnie młodzież szkolną.
Warto wspomnieć, że Diecezja Lubuska, która istniała od roku 1124 do II połowy XVI wieku, w strukturach archidiecezji gnieźnieńskiej,
pozostawiła po sobie bardzo dużo śladów historycznych.
Mają one postać: szeroko pojętej architektury sakralnej, cmentarzy, kapliczek,
eksponatów muzealnych oraz licznych artefaktów ważnych dla chrześcijan.
Ogłoszony konkurs jest dobrą inspiracją do działań duszpasterskich z grupami parafialnymi, zwłaszcza w okresie wakacyjno-urlopowym;
jest okazją do pogłębienia wiedzy historycznej o Diecezji Lubuskiej i państwowości Polski z odniesieniem do teraźniejszości.
Zdjęcia z opisami należy gromadzić na nośniku cyfrowym (pendrive) i w takiej formie należy je przesłać na adres Społecznego Komitetu, z podaniem danych autora.
Przesłane nam zdjęcia winny być opatrzone opisem historycznym, ze wskazaniem obecnego miejsca fotografowanych obiektów.
Mogą mieć odniesienie do współczesnej historii Kościoła w Polsce po II wojnie światowej. Zebrane prace będą istniały w gestii i w zbiorach
Społecznego Komitetu Organizacyjnego. Na ich bazie będzie wydana publikacja albumowa.
Na podstawie przesłanych prac, komisja konkursowa wyłoni zwycięzców oraz osoby wyróżnione i przyzna atrakcyjne nagrody pieniężne.
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają pamiątkowe certyfikaty udziału w konkursie fotograficznym z okazji 900-lecia Diecezji Lubuskiej i zaproszenie na wystawę prac.
Szczegółowy regulamin Konkursu, niezbędne informacje dotyczące obchodów 900-lecia Diecezji Lubuskiejoraz zarys jej historii,
z wykazem jego niektórych ważniejszych miejscowości, znajdują się na stronie www.diecezjalubuska.pl.
Uroczyste obchody 900-lecia powstania diecezji lubuskiej, mają charakter nie tylko lokalny, ale również ogólnopolski;
przypominają o naszej historii, która od początku jest nierozdzielnie związana z chrześcijaństwem; pogłębiają poczucie tożsamości narodowej i państwowej
oraz napełniają dumą z dokonań naszych przodków. Stąd nasza determinacja,
aby odpowiednio utrwalić historię biskupstwa lubuskiego i jej znaczenie dla następnych pokoleń.
Gorąco liczymy na wsparcie w przeprowadzeniu konkursu fotograficznego.
Zapewniamy o wdzięczności i o tym, że starania poszczególnych Parafii naszej Diecezji znajdą ważne miejsce na łamach jubileuszowych publikacji.
Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego
ks. Piotr Grabowski
materiały pomocnicze
O Diecezji Lubuskiej są dostępne wykłady, m.in.
Dziedzictwo materialne dawnego biskupstwa lubuskiego - dr Bożena Grabowska | Civitas Christiana: https://www.youtube.com/watch?v=ZZ1tlINcQG4
Czy biskupstwo lubuskie było misyjne? dr Marek Golemski | Civitas Christiana: https://www.youtube.com/watch?v=L9tdIIPQwKg
WYKAZ PARAFII Z TERENU DAWNEJ DIECEZJI LUBUSKIEJ
Parafie diecezji zielonogórsko-gorzowskiej leżące na terenie dawnego biskupstwa lubuskiego:
Białków - parafia pw. św. Andrzeja Boboli
Boczów - parafia pw. Matki Bożej Królowej Polski
Cybinka - parafia pw. Matki Bożej Częstochowskiej
Czarnów - parafia pw. Matki Bożej Szkaplerznej
Długoszyn - parafia pw. Matki Bożej Różańcowej
Gądków Wielki - parafia pw. Matki Bożej Bolesnej
Górzyca - parafia pw. Matki Łaski Bożej
Kamień Wielki - parafia pw. św. Antoniego
Kołczyn - parafia pw. św. Stanisława Kostki
Kostrzyn nad Odrą - parafia pw. Matki Bożej Rokitniańskiej
Kostrzyn nad Odrą - parafia pw. Najświętszej Maryi Panny Matki Kościoła
Kowalów - parafia pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła
Krzeszyce - parafia pw. św. Antoniego Padewskiego
Laski Lubuskie - parafia pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny
Lemierzyce - parafia pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła
Lubniewice - parafia pw. Matki Bożej Różańcowej
Łagów - parafia pw. św. Jana Chrzciciela
Ośno Lubuskie - parafia pw. św. Jakuba Apostoła
Pyrzany - parafia pw. Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny
Rzepin - parafia pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa
Słońsk - parafia pw. Matki Bożej Częstochowskiej
Słubice - parafia pw. Ducha Świętego
Słubice - parafia pw. Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski
Smogóry - parafia pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa
Sokola Dąbrowa - parafia pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny
Sulęcin - parafia pw. św. Henryka
Torzym - parafia pw. Podwyższenia Krzyża Świętego
Trzemeszno Lubuskie - parafia pw. Matki Bożej Królowej Polski
Witnica - parafia pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy.
REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO 900-LECIA DIECEZJI LUBUSKIEJ
§ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Organizatorem konkursu jest Komitet Organizacyjny ds. Obchodów 900-Lecia Utworzenia Diecezji Lubuskiej w Ośnie Lubuskim, ul. Różana 6, 66-220 Ośno Lubuskie. Organizatorem Wykonawczym jest Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Słoneczna 63, 66-400 Gorzów Wlkp.
2. Patronat honorowy nad konkursem objął JE Ksiądz Biskup Diecezjalny Tadeusz Lityński.
3. Patronat medialny nad konkursem sprawują: „Gość Niedzielny Zielonogórsko-Gorzowski”, „Aspekty” oraz EchoGorzowa.
4. Regulamin, z załącznikami, znajduje się na następujących stronach internetowych: www.diecezjalubuska.pl,www.bratkrystyn.pl, www.EchoGorzowa.pl.
5. Zgłoszenia prac fotograficznych w konkursie wraz z wymaganymi dokumentami, o których mowa w § 4, są przyjmowane do dnia 31 sierpnia 2024 r.
6. Zgłoszenia, które wpłyną po terminie, nie biorą udziału w konkursie.
7. Ogłoszenie wyników konkursu przez Komisję oceny prac konkursowych nastąpi do dnia 30 września 2024 r.
8. Lista zwycięzców oraz nagrodzone i wyróżnione prace zostaną zamieszczone na wyżej wymienionych stronach internetowych.
9. Organizatorzy powiadomią Zwycięzców o wynikach konkursu, na piśmie drogą pocztową na wskazany przez uczestnika adres w terminie 14 dni kalendarzowych od ogłoszenia wyników.
10. Nagrody odbierane będą osobiście po ogłoszeniu wyników na specjalnej gali Diecezjalnego Komitetu Organizacyjnego 900-lecia Diecezji Lubuskiej.
§ 2.
CEL I ADRESACI KONKURSU
1. Konkurs stanowi zachętę dla fotografów profesjonalistów i amatorów do utrwalania w pamięci historycznego dziedzictwa narodowego, związanego z założeniem i istnieniem Diecezji Lubuskiej.
2. Konkurs ma zainspirować, osoby młodsze i starsze, do poszukania oraz odwiedzenia różnych terenów dawnej Diecezji Lubuskiej; sfotografowania, w charakterze ogólnym oraz szczegółowym, jej ważnych miejsc i obiektów.
§ 3.
PRZEDMIOT KONKURSU
1. Przedmiotem konkursu jest dokument fotograficzny dotyczący materialnych śladów istnienia chrześcijaństwa na terenie historycznej Diecezji Lubuskiej. Materialne ślady to: architektura sakralna, pomniki, miejsca kultu, cmentarne nagrobki, epitafia, posągi, sarkofagi, figury, eksponaty muzealne, artefakty związane z historią Kościoła katolickiego na ziemiach dawniejszego Biskupstwa Lubuskiego itp.
2. Dopuszczamy do konkursu zdjęcia z albumów (z podaniem źródła, miejsca i osoby właściciela) oraz krótkie wspomnienia świadków, dokumentujące już nie istniejące lub zachowane pozostałości z tamtych lat. Uwaga: wspomnienia świadków wymagają stosownych oświadczeń dot. RODO.
§ 4.
ZASADY UDZIAŁU W KONKURSIE
1. Do udziału w konkursie mogą przystąpić osoby pełnoletnie. Warunkiem udziału w konkursie osób niepełnoletnich jest pisemne zezwolenie jednego z ich rodziców lub prawnego opiekuna.
2. Udział w konkursie nie wiąże się z poniesieniem opłaty wpisowej.
3. Konkurs ma charakter otwarty.
4. Zgłoszeniem przystąpienia do konkursu jest dostarczenie, na adres Organizatorów (zob. §1. pkt 1), prac konkursowych oraz podpisanych i poprawnie wypełnionych dokumentów:
a/ karty zgłoszenia prac fotograficznych, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu;
b/ oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 2);
c/ umowy nieodpłatnego przeniesienia autorskich praw majątkowych (załącznik nr 3).
5. Zgłoszenie udziału w konkursie jest równoznaczne z akceptacją regulaminu konkursu oraz wyrażeniem zgody naprzetwarzanie danych osobowych, zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO)oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r.o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r.).
6. Prace konkursowe powinny być dostarczone w zestawie minimum 5 zdjęć, w formie cyfrowej lub papierowej, wysokiej jakości; powinny być wykonane na terenie historycznej Diecezji Lubuskiej.
7. Pliki należy dostarczyć na nośniku cyfrowym (pendrivie).
8. Na karcie zgłoszenia do zdjęć należy załączyć: nazwisko i adres autora, numer zdjęcia z krótkim opisem tego, co się na zdjęciu znajduje, adres fotografowanego miejsca lub jego przybliżoną lokalizację.
9. Dozwolona jest podstawowa obróbka zdjęcia: kolorystyka, ekspozycja i jakość fotografii. Zdjęcia mające elementy wklejone, wygenerowane za pomocą sztucznej inteligencji, lub w jakiś inny sposób poddane fotomanipulacji, będą odrzucane. Na zdjęciach nie mogą znajdować się takie elementy, jak: data wykonania zdjęcia, znak wodny, podpis autora itp.
10. Wyboru zwycięzców konkursu dokonuje jury konkursu na podstawie oceny zgodności pracy z założeniamii kryteriami podanymi w regulaminie.
11. Szczegółowa mapa i wykaz parafii wchodzących w skład Diecezji Lubuskiej oraz krótka historia Biskupstwa Lubuskiego zamieszczona jest na stronie internetowej: www.diecezjalubuska.pl.
§ 5.
JURY KONKURSU
Jury konkursu jest zespołem powołanym przez Organizatora konkursu do oceny prac konkursowych oraz wyboru najlepszych prac. Jury składa się z przedstawiciela Kurii Diecezjalnej Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej, przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego ds. Obchodów 900-lecia Utworzenia Diecezji Lubuskiej, przedstawiciela Stowarzyszenia im. Brata Krystyna w Gorzowie Wielkopolskim oraz reprezentanta patronów medialnych i przedstawiciela Związku Artystów Fotografików.
§ 6.
TERMINARZ KONKURSU
1. Oficjalne ogłoszenie konkursu – kwiecień 2024 r.2. Termin nadsyłania prac - do 31 sierpnia 2024 r.3. Zakończenie oceny nadesłanych prac przez jury i ogłoszenie wyników konkursu nastąpi do 30 września 2024 r.5. Uroczyste wręczenie nagród; otwarcie wystawy prac zwycięskich i wyróżnionych oraz prac o najwyższej wartości historyczno-dokumentacyjnej - październik 2024 r.
6. O terminie wręczania nagród i certyfikatów uczestnicy będą powiadomieni indywidualnie.
§ 7.
PRAWA AUTORSKIE
1. Uczestnik konkursu, przesyłając zgłoszenie udziału w konkursie, oświadcza, iż przysługuje mu pełnia autorskich praw osobistych i majątkowych oraz praw pokrewnych w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. z 2006 r., nr 90, poz. 631 ze zm.) a także innych praw niezbędnych do opublikowania.
2. W przypadku gdy Uczestnik konkursu nie jest autorem lub współautorem zgłoszonych prac, to przez fakt zgłoszenia udziału w konkursie Uczestnik oświadcza, że dysponuje wszelkimi prawami oraz wymaganymi zgodami, w tym od autorów, współautorów i/lub właściwych organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, niezbędnymi do opublikowania.
§ 8.
NAGRODY
1. Zwycięzcy, w kategorii dorośli, otrzymają nagrody:
I miejsce - nagroda 2000 zł
II miejsce - nagroda 1500 zł
III miejsce - nagroda 1000 zł
2. Przewidzianych jest 5 dyplomów-wyróżnień z nagrodami o wartości po 300 zł.
3. Kategoria młodzież szkolna:I miejsce 800 zł;II miejsce 600 zł;III miejsce 500 zł- trzy wyróżnienia po 250 zł
4. Za każde miejsce na podium uczestnik konkursu otrzyma okolicznościową statuetkę.
5. Każdy uczestnik konkursu otrzyma okolicznościowy certyfikat od organizatorów dotyczący uczestnictwa w konkursie fotograficznym z okazji 900-lecia Diecezji Lubuskiej.
§ 9.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych informujemy, iż: Administratoremdanych osobowych uczestników konkursu jest Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna, 66-400 Gorzów Wlkp., ul. Słoneczna 63.
1. Z Administratorem Ochrony Danych Organizatora można skontaktować się w następujący sposób: tel. 95 7227105, tel. kom. 600857105.
2. Organizator przetwarza dane osobowe w zakresie zgodnym z przekazanym formularzem zgłoszeniowym.Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz konieczne do wzięcia udziału w konkursie. Konsekwencją niepodania niezbędnych danych będzie brak możliwości zakwalifikowana zgłoszenia do konkursu.
3. Dane osobowe przetwarzane będą przez Organizatora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO w celuprzeprowadzenia konkursu, w tym w szczególności wyłonienia Laureatów i nagrodzonych, ogłoszenia ipublikacji wyników oraz wydania nagród.
4. Dane osobowe będą przetwarzane od chwili ich pozyskania przez czas, jaki jest niezbędny do przeprowadzenia onkursu i wydania publikacji. Po okresie niezbędnym dla ustalenia roszczeń i obrony przed roszczeniami dane osobowe nie będą wykorzystywane. W sytuacji korzystania z prac konkursowych, na wniosek zainteresowanego, dane osobowe zostaną zanonimizowane.
5. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują następujące prawa:
a) dostępu do danych, informacji o przetwarzanych danych oraz otrzymania ich kopii,
b) sprostowania (poprawiania) danych,
c) usunięcia danych – dane osobowe zostaną usunięte niezwłocznie, jeżeli nie będą już niezbędne do celów, dlaktórych zostały zebrane lub są przetwarzane, albo gdy została cofnięta zgoda na ich przetwarzanie lub wpozostałych przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 1 RODO,
d) ograniczenia przetwarzania danych, ze skutkiem równoznacznym z rezygnacją z udziału wkonkursie,
e) wycofania udzielonej zgody w każdym momencie, ze skutkiem równoznacznym z rezygnacją z udziału wkonkursie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jejwycofaniem,
f) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Prezesa Urzędu Ochrony DanychOsobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
6. Aby zrealizować swoje prawa należy skontaktować się z Organizatorem zgodnie z danymi wskazanymi w ust. 1. Organizator informuje, że nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
7. Organizator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich, tj. poza terytorium Europejskiego ObszaruGospodarczego ani do organizacji międzynarodowej.
- Wysyłając zgłoszenie na konkurs, Uczestnik akceptuje całość regulaminu konkursu oraz zgadza się na udzielenie nieodpłatnej i dożywotniej licencji na wykorzystywanie prac swojego autorstwa na rzecz Komitetu Organizacyjnego ds. Obchodów 900-lecia Utworzenia Diecezji Lubuskiej w Ośnie Lubuskim oraz na rzecz Stowarzyszenia Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna w Gorzowie Wlkp., z zachowaniem osobistych praw autorskich.
- Organizator zastrzega sobie prawo do bezpłatnej reprodukcji prac na potrzeby reklamy, artykułów prasowych, okolicznościowych publikacji oraz pokonkursowych wystaw.
§ 10.
KONTAKT
1. Sekretariat konkursu znajduje się w siedzibie Stowarzyszenia Pomocy Bliźniemu, 66-400 Gorzów Wlkp., ul. Słoneczna 63.
2. Informacje nt. konkursu można uzyskać pod ww. adresem, tel. 95 722 71 05, tel. kom. 600 857 105.Osoba odpowiedzialna – ks. Henryk Grządko.
W imieniu organizatorów konkursu
ks. Piotr Grabowski
Ośno Lubuskie, dnia 5.04.2024 r.
ZAŁĄCZNIK 1
Załącznik nr 1 do regulaminu konkursu
KARTA ZGŁOSZENIA PRAC FOTOGRAFICZNYCH w konkursie fotograficznym z okazji 900. rocznicy Diecezji Lubuskiej
Imię i nazwisko uczestnika konkursu …………………………………………………………
Adres do korespondencji ……………………………………………………………………….
Telefon/e-mail ………………………………………………………………………………….
O Ś W I A D C Z E N I E
Oświadczam, że zapoznałem/am się z regulaminem konkursu fotograficznego z okazji
900. rocznicy Diecezji Lubuskiej.
Oświadczam, że zawarte w niniejszej karcie dane są prawdziwe, a przesłane przeze mnie prace wykonałem/am osobiście, mam do nich wyłączne prawa i nie są obciążone roszczeniami osób trzecich. Oświadczam również, że nie naruszyłem prawa wizerunku osób występujących na zgłoszonych do konkursu fotografiach, wykonanych przeze mnie w miejscach i obiektach dostępnych publicznie lub też w innych okolicznościach, ale za wiedzą i zgodą przedstawionych osób.
Wyrażam również zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, określonych w regulaminie konkursu.
…………………………………………………………………
Data, podpis czytelny Uczestnika
POTWIERDZENIE PRZYJĘCIA PRAC FOTOGRAFICZNYCH
opisanych zgodnie z regulaminem konkursu
/wypełniają Organizatorzy konkursu/
Liczba opisanych zdjęć w formie papierowej …………………………………………………..
Liczba opisanych zdjęć w formie cyfrowej …………………………………………………….
Potwierdzenie odbioru
…………………………………………………………………
Data, podpis Organizatora, pieczęć
ZAŁĄCZNIK 2
Załącznik nr 2 do regulaminu konkursu
ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
OŚWIADCZENIE w sprawie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych, niezbędnych do udziału w konkursie fotograficznym z okazji 900-lecia utworzenia Diecezji Lubuskiej
Ja niżej popisana/y, wyrażam zgodę na przetwarzanie następujących kategorii moich danych osobowych (imię, nazwisko, telefon, mail, adres itp.) niezbędnych w zakresie uczestnictwa w konkursie fotograficznym z okazji 900-lecia utworzenia Diecezji Lubuskiej.
Podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne i wymagane regulaminem konkursu. Jest mi wiadomym, że mam prawo do:
1) żądania, od wskazanego w niniejszym oświadczeniu administratora danych osobowych, dostępu do moich danych osobowych;
2) sprostowania moich danych osobowych;
3) usunięcia moich danych osobowych;
4) ograniczenia przetwarzania moich danych osobowych;
5) wniesienia, do wskazanego w niniejszym oświadczeniu administratora danych osobowych, sprzeciwu wobec przetwarzania moich danych osobowych:
a) na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim;
b) do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych z przyczyn związanych z moją szczególną sytuacją, chyba że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym;
6) przenoszenia moich danych osobowych;
7) wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie moich danych osobowych narusza przepisy RODO; 8) wycofania w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie moich danych osobowych.
Nazwisko i imię uczestnika konkursu…………………………………………………………..
Adres …………………………………………………………………………………………...
Data, miejsce i podpis osoby wyrażającej zgodę
ZAŁĄCZNIK 3
Załącznik nr 3 do regulaminu konkursu
UMOWA O NIEODPŁATNE PRZENIESIENIE AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH
dotycząca udziału w konkursie fotograficznym z okazji 900-lecia utworzenia Diecezji Lubuskiej
Zawarta dnia ....................................... r., pomiędzy: Społecznym Komitetem Obchodów 900-lecia Diecezji Lubuskiej, adres:ul. Różana 6, 69-220 Ośno Lubuskie, działającym przez upoważnione do zawarcia umowy Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna, adres: ul. Słoneczna 63, 66-400 Gorzów Wlkp., zwanym dalej „Nabywcą”,
a……………………………………………………………(imię i nazwisko), zamieszkałą/-ym w…………………………................................................ (miejscowość, ulica, kod pocztowy)
legitymująca/-y się dowodem osobistym/legitymacją uczniowską …………………………….. (numer i seria dokumentu tożsamości), zwanym dalej „Autorem zdjęć", o następującej treści:
§ 1.
1. Autor oświadcza, że jest autorem fotograficznej pracy konkursowej zgłoszonej do organizowanego przez Nabywcę konkursu i przysługuje mu pełnia praw autorskich, zarówno majątkowych, jak osobistych, do tej pracy fotograficznej.
2. Autor oświadcza, że pozyskał niezbędne licencje do poszczególnych elementów pracy fotograficznej wraz z prawem ich przeniesienia na Nabywcę.
§ 2.
Autor oświadcza, że z chwilą zawarcia umowy przenosi nieodpłatnie na Nabywcę,
w zakresie nieograniczonym jakimikolwiek prawami osób trzecich, autorskie prawa majątkowe do fotografii i ich opisów na następujących polach eksploatacji:
1) publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtwarzanie, nadawanie i reemitowanie dowolną techniką;
2) publiczne udostępnienie w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp do nich w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
3) wprowadzanie do pamięci komputera, do sieci teleinformatycznej otwartej i zamkniętej;
4) upublicznienie za pomocą wizji lub fonii;
5) przekazywanie za pośrednictwem sieci komputerowych, w tym poprzez internet, w dowolnym standardzie, systemie i formacie;
6) utrwalanie i zwielokrotnianie w jakiejkolwiek postaci, na dowolnym nośniku informacji i w dowolnej liczbie egzemplarzy;
7) utrwalanie i zwielokrotnienie dowolną techniką;
8) udostępnienie oryginału i egzemplarzy, na których fotografie utrwalono;
9) dokonywania przeróbek, opracowań fotografii, ich skrótów oraz tłumaczeń.
§ 3.
W sprawach nie unormowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
§ 4.
Wszelkie spory mogące wynikać w związku z realizacją niniejszej umowy będą rozstrzygane przez Strony ugodowo, a gdy nie będzie to możliwe poddane zostaną rozstrzygnięciu właściwego dla siedziby Nabywcy sądu powszechnego.
Podpis Nabywcy Podpis Autora zdjęć
………………………………… ………………………………………..
Umowę sporządzono w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.
Miejscowość, data ………………………………………………………