OGŁOSZENIE KONKURSU

 

Ośno Lubuskie, 04 kwietnia 2024 r.

Komitet Organizacyjny ds. Obchodów

900-lecia Utworzenia Diecezji Lubuskiej

ul. Różana 6

69-220 Ośno Lubuskie

www.diecezjalubuska.pl

 

OGŁOSZENIE KONKURSU

 

Komitet Organizacyjny ds. Obchodów Jubileuszu 900- lecia Utworzenia Diecezji Lubuskiej ogłasza konkurs fotograficzny,

którego celem jest uwiecznienie materialnych śladów pozostałych po Diecezji Lubuskiej.

Serdecznie zapraszamy wszystkie Parafie naszej Diecezji do udziału w ogłoszonym konkursie fotograficznym.

Konkurs potrwa do końca sierpnia 2024 r. Skierowany do fotografów amatorów oraz profesjonalistów z wszystkich parafii Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej.

Zapraszamy do udziału dorosłych, a szczególnie młodzież szkolną. 

Warto wspomnieć, że Diecezja Lubuska, która istniała od roku 1124 do II połowy XVI wieku, w strukturach archidiecezji gnieźnieńskiej,

pozostawiła po sobie bardzo dużo śladów historycznych.

Mają one postać: szeroko pojętej architektury sakralnej, cmentarzy, kapliczek,

eksponatów muzealnych oraz licznych artefaktów ważnych dla chrześcijan.

Ogłoszony konkurs jest dobrą inspiracją do działań duszpasterskich z grupami parafialnymi, zwłaszcza w okresie wakacyjno-urlopowym;

jest okazją do pogłębienia wiedzy historycznej o Diecezji Lubuskiej i państwowości Polski z odniesieniem do teraźniejszości.

Zdjęcia z opisami należy gromadzić na nośniku cyfrowym (pendrive) i w takiej formie należy je przesłać na adres Społecznego Komitetu, z podaniem danych autora. 

Przesłane nam zdjęcia winny być opatrzone opisem historycznym, ze wskazaniem obecnego miejsca fotografowanych obiektów.

Mogą mieć odniesienie do współczesnej historii Kościoła w Polsce po II wojnie światowej. Zebrane prace będą istniały w gestii i w zbiorach

Społecznego Komitetu Organizacyjnego. Na ich bazie będzie wydana publikacja albumowa. 

Na podstawie przesłanych prac, komisja konkursowa wyłoni zwycięzców oraz osoby wyróżnione i przyzna atrakcyjne nagrody pieniężne.

Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają pamiątkowe certyfikaty udziału w konkursie fotograficznym z okazji 900-lecia Diecezji Lubuskiej i zaproszenie na wystawę prac.

Szczegółowy regulamin Konkursu, niezbędne informacje dotyczące obchodów 900-lecia Diecezji Lubuskiejoraz zarys jej historii,

z wykazem jego niektórych ważniejszych miejscowości, znajdują się na stronie www.diecezjalubuska.pl.

Uroczyste obchody 900-lecia powstania diecezji lubuskiej, mają charakter nie tylko lokalny, ale również ogólnopolski;

przypominają o naszej historii, która od początku jest nierozdzielnie związana z chrześcijaństwem; pogłębiają poczucie tożsamości narodowej i państwowej

oraz napełniają dumą z dokonań naszych przodków. Stąd nasza determinacja,

aby odpowiednio utrwalić historię biskupstwa lubuskiego i jej znaczenie dla następnych pokoleń.

Gorąco liczymy na wsparcie w przeprowadzeniu konkursu fotograficznego.

Zapewniamy o wdzięczności i o tym, że starania poszczególnych Parafii naszej Diecezji znajdą ważne miejsce na łamach jubileuszowych publikacji.

 Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego

 ks. Piotr Grabowski

 

 

materiały pomocnicze

O Diecezji Lubuskiej są dostępne wykłady, m.in.

 

Dziedzictwo materialne dawnego biskupstwa lubuskiego - dr Bożena Grabowska | Civitas Christiana: https://www.youtube.com/watch?v=ZZ1tlINcQG4

Czy biskupstwo lubuskie było misyjne? dr Marek Golemski | Civitas Christiana: https://www.youtube.com/watch?v=L9tdIIPQwKg


WYKAZ PARAFII Z TERENU DAWNEJ DIECEZJI LUBUSKIEJ

Parafie diecezji zielonogórsko-gorzowskiej leżące na terenie dawnego biskupstwa lubuskiego:

 

Białków - parafia pw. św. Andrzeja Boboli

Boczów - parafia pw. Matki Bożej Królowej Polski

Cybinka - parafia pw. Matki Bożej Częstochowskiej

Czarnów - parafia pw. Matki Bożej Szkaplerznej

Długoszyn - parafia pw. Matki Bożej Różańcowej

Gądków Wielki - parafia pw. Matki Bożej Bolesnej

Górzyca - parafia pw. Matki Łaski Bożej

Kamień Wielki - parafia pw. św. Antoniego

Kołczyn - parafia pw. św. Stanisława Kostki

Kostrzyn nad Odrą - parafia pw. Matki Bożej Rokitniańskiej

Kostrzyn nad Odrą - parafia pw. Najświętszej Maryi Panny Matki Kościoła

Kowalów - parafia pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła

Krzeszyce - parafia pw. św. Antoniego Padewskiego

Laski Lubuskie - parafia pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny

Lemierzyce - parafia pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła

Lubniewice - parafia pw. Matki Bożej Różańcowej

Łagów - parafia pw. św. Jana Chrzciciela 

Ośno Lubuskie - parafia pw. św. Jakuba Apostoła

Pyrzany - parafia pw. Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny

Rzepin - parafia pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa

Słońsk - parafia pw. Matki Bożej Częstochowskiej

Słubice - parafia pw. Ducha Świętego

Słubice - parafia pw. Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski

Smogóry - parafia pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa

Sokola Dąbrowa - parafia pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny

Sulęcin - parafia pw. św. Henryka

Torzym - parafia pw. Podwyższenia Krzyża Świętego

Trzemeszno Lubuskie - parafia pw. Matki Bożej Królowej Polski

Witnica - parafia pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy.

REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO 900-LECIA DIECEZJI LUBUSKIEJ

§ 1.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.     Organizatorem konkursu jest Komitet Organizacyjny ds. Obchodów 900-Lecia Utworzenia Diecezji Lubuskiej w Ośnie Lubuskim, ul. Różana 6, 66-220 Ośno Lubuskie. Organizatorem Wykonawczym jest Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Słoneczna 63, 66-400 Gorzów Wlkp. 

2.     Patronat honorowy nad konkursem objął JE Ksiądz Biskup Diecezjalny Tadeusz Lityński.  

3.     Patronat medialny nad konkursem sprawują: „Gość Niedzielny Zielonogórsko-Gorzowski”, „Aspekty” oraz EchoGorzowa.

4.     Regulamin, z załącznikami, znajduje się na następujących stronach internetowych: www.diecezjalubuska.pl,www.bratkrystyn.plwww.EchoGorzowa.pl.

5.     Zgłoszenia prac fotograficznych w konkursie wraz z wymaganymi dokumentami, o których mowa w § 4, są przyjmowane do dnia 31 sierpnia 2024 r. 

6.     Zgłoszenia, które wpłyną po terminie, nie biorą udziału w konkursie. 

7.     Ogłoszenie wyników konkursu przez Komisję oceny prac konkursowych nastąpi do dnia 30 września  2024 r.

8.     Lista zwycięzców oraz nagrodzone i wyróżnione prace zostaną zamieszczone na wyżej wymienionych stronach internetowych.

9.     Organizatorzy powiadomią Zwycięzców o wynikach konkursu, na piśmie drogą pocztową na wskazany przez uczestnika adres w terminie 14 dni kalendarzowych od ogłoszenia wyników.

10.  Nagrody odbierane będą osobiście po ogłoszeniu wyników na specjalnej gali Diecezjalnego Komitetu Organizacyjnego 900-lecia Diecezji Lubuskiej.

 

§ 2. 

CEL I ADRESACI KONKURSU

1.     Konkurs stanowi zachętę dla fotografów profesjonalistów i amatorów do utrwalania w pamięci historycznego dziedzictwa narodowego, związanego z założeniem i istnieniem Diecezji Lubuskiej.

2.     Konkurs ma zainspirować, osoby młodsze i starsze, do poszukania oraz odwiedzenia różnych terenów dawnej Diecezji Lubuskiej; sfotografowania, w charakterze ogólnym oraz szczegółowym, jej ważnych miejsc i obiektów.

 

§ 3. 

PRZEDMIOT KONKURSU

 

1.     Przedmiotem konkursu jest dokument fotograficzny dotyczący materialnych śladów istnienia chrześcijaństwa na terenie historycznej Diecezji Lubuskiej. Materialne ślady to: architektura sakralna, pomniki, miejsca kultu, cmentarne nagrobki, epitafia, posągi, sarkofagi, figury, eksponaty muzealne, artefakty związane z historią Kościoła katolickiego na ziemiach dawniejszego Biskupstwa Lubuskiego itp. 

2.     Dopuszczamy do konkursu zdjęcia z albumów (z podaniem źródła, miejsca i osoby właściciela) oraz krótkie wspomnienia świadków, dokumentujące już nie istniejące lub zachowane pozostałości z tamtych lat. Uwaga: wspomnienia świadków wymagają stosownych oświadczeń dot. RODO.

 

 

§ 4. 

ZASADY UDZIAŁU W KONKURSIE

 

1.     Do udziału w konkursie mogą przystąpić osoby pełnoletnie. Warunkiem udziału w konkursie osób niepełnoletnich jest pisemne zezwolenie jednego z ich rodziców lub prawnego opiekuna.

2.     Udział w konkursie nie wiąże się z poniesieniem opłaty wpisowej.

3.     Konkurs ma charakter otwarty.

4.     Zgłoszeniem przystąpienia do konkursu jest dostarczenie, na adres Organizatorów (zob. §1. pkt 1), prac konkursowych oraz podpisanych i poprawnie wypełnionych dokumentów:

a/ karty zgłoszenia prac fotograficznych, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu; 

b/ oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 2);

c/ umowy nieodpłatnego przeniesienia autorskich praw majątkowych (załącznik nr 3).

5.     Zgłoszenie udziału w konkursie jest równoznaczne z akceptacją regulaminu konkursu oraz wyrażeniem zgody naprzetwarzanie danych osobowych, zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych  (RODO)oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r.o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r.).

6.     Prace konkursowe powinny być dostarczone w zestawie minimum 5 zdjęć, w formie cyfrowej lub papierowej, wysokiej jakości; powinny być wykonane na terenie historycznej Diecezji Lubuskiej.

7.     Pliki należy dostarczyć na nośniku cyfrowym (pendrivie).

8.     Na karcie zgłoszenia do zdjęć należy załączyć: nazwisko i adres autora, numer zdjęcia z krótkim opisem tego, co się na zdjęciu znajduje, adres fotografowanego miejsca lub jego przybliżoną lokalizację.

9.     Dozwolona jest podstawowa  obróbka zdjęcia: kolorystyka, ekspozycja i jakość fotografii. Zdjęcia mające elementy wklejone, wygenerowane za pomocą sztucznej inteligencji, lub w jakiś inny sposób poddane fotomanipulacji, będą odrzucane. Na zdjęciach nie mogą znajdować się takie elementy, jak: data wykonania zdjęcia, znak wodny, podpis autora itp.

10.  Wyboru zwycięzców konkursu dokonuje jury konkursu na podstawie oceny zgodności pracy z założeniamii kryteriami podanymi w regulaminie.

11.  Szczegółowa mapa i wykaz parafii wchodzących w skład Diecezji Lubuskiej oraz krótka historia   Biskupstwa Lubuskiego zamieszczona jest na stronie internetowej: www.diecezjalubuska.pl.

 

§ 5. 

JURY KONKURSU

Jury konkursu jest zespołem powołanym przez Organizatora konkursu do oceny prac konkursowych oraz wyboru najlepszych prac. Jury składa się z przedstawiciela Kurii Diecezjalnej Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej, przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego ds. Obchodów 900-lecia Utworzenia Diecezji Lubuskiej,  przedstawiciela Stowarzyszenia im. Brata Krystyna w Gorzowie Wielkopolskim oraz reprezentanta patronów medialnych i przedstawiciela Związku Artystów Fotografików.


§ 6.

TERMINARZ KONKURSU

 

 

1. Oficjalne ogłoszenie konkursu – kwiecień 2024 r.2. Termin nadsyłania prac - do 31 sierpnia 2024 r.3. Zakończenie oceny nadesłanych prac przez jury i ogłoszenie wyników konkursu nastąpi do 30 września 2024 r.5. Uroczyste wręczenie nagród; otwarcie wystawy prac zwycięskich i wyróżnionych oraz prac o najwyższej wartości historyczno-dokumentacyjnej - październik 2024 r.

6. O terminie wręczania nagród i certyfikatów uczestnicy będą  powiadomieni indywidualnie.

 

§ 7. 

PRAWA AUTORSKIE 

 

1. Uczestnik konkursu, przesyłając zgłoszenie udziału w konkursie, oświadcza, iż przysługuje mu pełnia autorskich praw osobistych i majątkowych oraz praw pokrewnych w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. z 2006 r., nr 90, poz. 631 ze zm.) a także innych praw niezbędnych do opublikowania. 

2. W przypadku gdy Uczestnik konkursu nie jest autorem lub współautorem zgłoszonych prac, to przez fakt zgłoszenia udziału w konkursie Uczestnik oświadcza, że dysponuje wszelkimi prawami oraz wymaganymi zgodami, w tym od autorów, współautorów i/lub właściwych organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, niezbędnymi do opublikowania.

 

          § 8.  

NAGRODY

 

1.     Zwycięzcy, w kategorii dorośli, otrzymają nagrody:

I miejsce - nagroda  2000 zł

II miejsce - nagroda  1500 zł

III miejsce - nagroda 1000 zł

2.     Przewidzianych jest  5 dyplomów-wyróżnień z nagrodami  o wartości po 300 zł.

3.      Kategoria młodzież szkolna:I miejsce 800 zł;II miejsce 600 zł;III miejsce 500 zł- trzy wyróżnienia po 250 zł

4.     Za każde miejsce na podium uczestnik konkursu otrzyma okolicznościową statuetkę.

5.     Każdy uczestnik konkursu otrzyma okolicznościowy certyfikat od organizatorów dotyczący uczestnictwa w konkursie fotograficznym z okazji 900-lecia Diecezji Lubuskiej.

 

§ 9. 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych informujemy, iż: Administratoremdanych osobowych uczestników konkursu jest Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna, 66-400 Gorzów Wlkp., ul. Słoneczna 63.

1.     Z Administratorem Ochrony Danych Organizatora można skontaktować się w następujący sposób: tel. 95 7227105, tel. kom. 600857105.

2.     Organizator przetwarza dane osobowe w zakresie zgodnym z przekazanym formularzem zgłoszeniowym.Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz konieczne do wzięcia udziału w konkursie. Konsekwencją niepodania niezbędnych danych będzie brak możliwości zakwalifikowana zgłoszenia do konkursu.

3.     Dane osobowe przetwarzane będą przez Organizatora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO w celuprzeprowadzenia konkursu, w tym w szczególności wyłonienia Laureatów i nagrodzonych, ogłoszenia ipublikacji  wyników oraz wydania nagród.

4.     Dane osobowe będą przetwarzane od chwili ich pozyskania przez czas, jaki jest niezbędny do przeprowadzenia onkursu i wydania publikacji. Po okresie niezbędnym dla ustalenia roszczeń  i obrony przed roszczeniami dane osobowe nie będą wykorzystywane. W sytuacji korzystania z prac konkursowych, na wniosek zainteresowanego, dane osobowe zostaną  zanonimizowane.

5.     W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują następujące prawa:

a)     dostępu do danych, informacji o przetwarzanych danych oraz otrzymania ich kopii,

b)     sprostowania (poprawiania) danych,

c)      usunięcia danych – dane osobowe zostaną usunięte niezwłocznie, jeżeli nie będą już niezbędne do celów, dlaktórych zostały zebrane lub są przetwarzane, albo gdy została cofnięta zgoda na ich przetwarzanie lub wpozostałych przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 1 RODO,

d)     ograniczenia przetwarzania danych, ze skutkiem równoznacznym z rezygnacją z udziału    wkonkursie,

e)     wycofania udzielonej zgody w każdym momencie, ze skutkiem równoznacznym z rezygnacją z udziału wkonkursie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jejwycofaniem,

f)      wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Prezesa Urzędu Ochrony DanychOsobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

6.     Aby zrealizować swoje prawa należy skontaktować się z Organizatorem zgodnie z danymi wskazanymi w ust. 1. Organizator informuje, że nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

7.     Organizator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich, tj. poza terytorium Europejskiego ObszaruGospodarczego ani do organizacji międzynarodowej.

  1. Wysyłając zgłoszenie na konkurs, Uczestnik akceptuje całość regulaminu konkursu oraz zgadza się na udzielenie nieodpłatnej i dożywotniej licencji na wykorzystywanie prac swojego autorstwa na rzecz Komitetu Organizacyjnego ds. Obchodów 900-lecia Utworzenia Diecezji Lubuskiej w Ośnie Lubuskim oraz na rzecz Stowarzyszenia Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna w Gorzowie Wlkp., z zachowaniem osobistych praw autorskich. 
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do bezpłatnej reprodukcji prac na potrzeby reklamy, artykułów prasowych, okolicznościowych publikacji oraz pokonkursowych wystaw.

 

 § 10.

KONTAKT

 

1.     Sekretariat konkursu znajduje się w siedzibie Stowarzyszenia Pomocy Bliźniemu, 66-400 Gorzów Wlkp., ul. Słoneczna 63.

2.     Informacje nt. konkursu można uzyskać pod ww. adresem, tel. 95 722 71 05, tel. kom. 600 857 105.Osoba odpowiedzialna – ks. Henryk Grządko.

 

                                                                                   W imieniu organizatorów konkursu

 ks. Piotr Grabowski

Ośno Lubuskie, dnia 5.04.2024 r.

ZAŁĄCZNIK 1

 Załącznik nr 1 do regulaminu konkursu 

 

 

KARTA ZGŁOSZENIA PRAC FOTOGRAFICZNYCH w konkursie fotograficznym z okazji 900. rocznicy Diecezji Lubuskiej

 

 

Imię i nazwisko uczestnika konkursu …………………………………………………………

 

Adres do korespondencji ……………………………………………………………………….

 

Telefon/e-mail ………………………………………………………………………………….

 

 

O Ś W I A D C Z E N I E

 

   Oświadczam, że zapoznałem/am się z regulaminem konkursu fotograficznego z okazji 

900. rocznicy Diecezji Lubuskiej.

   Oświadczam, że zawarte w niniejszej karcie dane są prawdziwe, a przesłane przeze mnie prace wykonałem/am osobiście, mam do nich wyłączne prawa i nie są obciążone roszczeniami osób trzecich. Oświadczam również, że nie naruszyłem prawa wizerunku osób występujących na zgłoszonych do konkursu fotografiach, wykonanych przeze mnie w miejscach i obiektach dostępnych publicznie lub też w innych okolicznościach, ale za wiedzą i zgodą przedstawionych osób.   

   Wyrażam również zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, określonych  w regulaminie konkursu.

 

 

 

…………………………………………………………………

                                                                                                      Data, podpis czytelny Uczestnika

 

 

 

 

POTWIERDZENIE PRZYJĘCIA PRAC FOTOGRAFICZNYCH

opisanych zgodnie z regulaminem konkursu

/wypełniają Organizatorzy konkursu/

 

 

Liczba opisanych zdjęć w formie papierowej …………………………………………………..

 

Liczba opisanych zdjęć w formie cyfrowej …………………………………………………….

 

 

 

                                               Potwierdzenie odbioru

 

 

                                               …………………………………………………………………

                                                                                    Data, podpis Organizatora, pieczęć

ZAŁĄCZNIK 2

Załącznik nr 2 do regulaminu konkursu 

 

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

 

OŚWIADCZENIE                                                                                                                                       w sprawie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych, niezbędnych do udziału w konkursie fotograficznym z okazji 900-lecia utworzenia Diecezji Lubuskiej

 

            Ja niżej popisana/y, wyrażam zgodę na przetwarzanie następujących kategorii moich danych osobowych (imię, nazwisko, telefon, mail, adres itp.) niezbędnych w zakresie uczestnictwa w konkursie fotograficznym z okazji 900-lecia utworzenia Diecezji Lubuskiej.        
Podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne i wymagane regulaminem konkursu. Jest mi wiadomym, że mam  prawo do:                                                                                     
1) żądania, od wskazanego w niniejszym oświadczeniu administratora danych osobowych, dostępu do moich danych osobowych;                                                                                        
2) sprostowania moich danych osobowych;                                                                                      
3) usunięcia moich danych osobowych;                                                                                       
4) ograniczenia przetwarzania moich danych osobowych;                                                                             
5) wniesienia, do wskazanego w niniejszym oświadczeniu administratora danych osobowych, sprzeciwu wobec przetwarzania moich danych osobowych:                                                                    
 a) 
na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim;                                                             
b) do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych z przyczyn związanych z moją szczególną sytuacją, chyba że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym;                                                                                                
6) 
przenoszenia moich danych osobowych;                                                                                                  
7) wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie moich danych osobowych narusza przepisy RODO;                                                                                                                                          8) wycofania w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie moich danych osobowych. 

 

Nazwisko i imię uczestnika konkursu…………………………………………………………..

Adres …………………………………………………………………………………………...

Data, miejsce i podpis osoby wyrażającej zgodę

ZAŁĄCZNIK 3

Załącznik nr 3 do regulaminu konkursu 

 

 

UMOWA O NIEODPŁATNE PRZENIESIENIE AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH

dotycząca udziału w konkursie fotograficznym z okazji 900-lecia utworzenia Diecezji Lubuskiej

 

 

Zawarta dnia ....................................... r., pomiędzy: Społecznym Komitetem Obchodów 900-lecia Diecezji Lubuskiej, adres:ul. Różana 669-220 Ośno Lubuskie, działającym przez upoważnione do zawarcia umowy Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna, adres: ul. Słoneczna 63,  66-400 Gorzów Wlkp., zwanym dalej „Nabywcą”,

a……………………………………………………………(imię i nazwisko), zamieszkałą/-ym w…………………………................................................ (miejscowość, ulica, kod pocztowy)

legitymująca/-y się dowodem osobistym/legitymacją uczniowską …………………………….. (numer i seria dokumentu tożsamości), zwanym dalej „Autorem zdjęć", o następującej treści:

 

§ 1.

1.   Autor oświadcza, że jest autorem fotograficznej pracy konkursowej zgłoszonej do organizowanego przez Nabywcę konkursu i przysługuje mu pełnia praw autorskich, zarówno majątkowych, jak osobistych, do tej pracy fotograficznej.

2.   Autor oświadcza, że pozyskał niezbędne licencje do poszczególnych elementów pracy fotograficznej wraz z prawem ich przeniesienia na Nabywcę.

 

§ 2.

Autor oświadcza, że z chwilą zawarcia umowy przenosi nieodpłatnie na Nabywcę,                     

 w zakresie nieograniczonym jakimikolwiek prawami osób trzecich, autorskie prawa majątkowe do fotografii i ich opisów na następujących polach eksploatacji:                                            

1) publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtwarzanie, nadawanie i reemitowanie dowolną techniką;                                                                                                                                

 2) publiczne udostępnienie w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp do nich w miejscu  i w czasie przez siebie wybranym;                                                                                                 

 3) wprowadzanie do pamięci komputera, do sieci teleinformatycznej otwartej i zamkniętej;

4) upublicznienie za pomocą wizji lub fonii;                                                                                                           

 5) przekazywanie za pośrednictwem sieci komputerowych, w tym poprzez internet, w dowolnym standardzie, systemie i formacie;                                                                                              

6) utrwalanie i zwielokrotnianie w jakiejkolwiek postaci, na dowolnym nośniku informacji i w dowolnej liczbie egzemplarzy;                                                                                                                   

7) utrwalanie i zwielokrotnienie dowolną techniką;                                                                                   

8) udostępnienie oryginału i egzemplarzy, na których fotografie utrwalono;                                               

9) dokonywania przeróbek, opracowań fotografii, ich skrótów oraz tłumaczeń.

 

§ 3.

W sprawach nie unormowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

 

§ 4.

Wszelkie spory mogące wynikać w związku z realizacją niniejszej umowy będą rozstrzygane przez Strony ugodowo, a gdy nie będzie to możliwe poddane zostaną rozstrzygnięciu właściwego dla siedziby Nabywcy sądu powszechnego.

 

 

 

            Podpis Nabywcy                                                        Podpis Autora zdjęć

 

 

…………………………………                                 ………………………………………..

 

 

Umowę sporządzono w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.

 

 

Miejscowość, data ………………………………………………………

Wyszukiwanie

KONTAKT

Parafia Rz-Kat. pw św. Jakuba Ap.
ul.Różana 6; 69-220 Ośno Lubuskie

Polecamy strony

    Dzisiaj jest

    piątek,
    22 listopada 2024

    (327. dzień roku)

    Święta

    Piątek, XXXIII Tydzień zwykły
    Rok B, II
    Wspomnienie św. Cecylii, dziewicy i męcz.

    Licznik

    Liczba wyświetleń:
    32978

    Statystyki

    Brak własnych statystyk